To All My Friends Who Lives In The New Orde Era

Thursday, December 13, 2007

emansipasi diri.....



ask ourself what we had done be4...

Emansipasi Lyrics

Kini aku baru tersedar
Terjaga aku dari lamunan
Setelah sekian lama hidup dalam kealpaan
Kau lihatlah sekelilingmu musibah apa yang berlaku
Keamanan yang kau laungkan
Itu omongan kosong belaka

Janganlah engkau bermimpi
Hidup satu realiti
Haruslah terus mencari

Bukan mainan dijiwa
Keikhlasan itu penawar
Kehormatan yang abadi

Kesesatan
Kemusnahan
Itu yang mereka ciptakan
Kesombongan
Keangkuhan
Itu yang mereka agungkan
Ada mata kau lihatlah ada hati jangan dibenci
Ada kasih juga rindu emansipasi jiwa ini

Bangun aku menentang arus
Biar aku dapat berubah
Tuhan sinarilah cahayamu kepada aku yang merindu
Takkanku biarkan diri ini
Tersesat oleh kebingungan
Tersesat oleh kepalsuan
Syaitan yang bercumbu dijiwa.........

No comments: